Veelgestelde vragen

Hoe kan ik het hotel bereiken?

Van der Valk Hotel Gent is gelegen in Akkerhage 10, 9000 Gent. Het hotel is bereikbaar met de wagen, het openbaar vervoer en de taxi.  

  • Afstand Gent Sint Pieters: 3.7km 
  • Afstand Brussels Airport: 62.2 km 
  • Afstand Charleroi Airport: 103 km 
Heeft het hotel een parking?

Ja, Van der Valk Hotel Gent heeft parkeergelegenheid beschikbaar voor gasten tegen een vergoeding van €10 per 24 uur. De eerste 4u parkeren gasten gratis. Parkeren is mogelijk naast het hotel en ondergronds, de maximumhoogte voor de ondergrondse parking bedraagt 2m10.

Kunnen elektrische wagens opgeladen worden?

Op de bovengrondse parkeerplaats van Van der Valk Hotel Gent zijn 8 EV-laadpalen beschikbaar om uw elektrische auto op te laden aan 11kW per uur (geen fastchargers). 

 

Zijn huisdieren toegelaten in het hotel?

Bij Van der Valk Hotel Gent zijn honden toegestaan, andere huisdieren op aanvraag. Voor ons huisdierenbeleid verwijzen wij graag naar de pagina op onze site: https://www.hotelgent.be/faciliteiten/huisdieren  

 

Ik heb een klacht na mijn verblijf.

Wat vervelend, wij willen u zeker helpen. Neem rechtstreeks contact op met de receptie van het hotel via + 32 9 396 55 55 of mail naar guest.relations@gent.valk.com. 

 

Wanneer moet ik in- en uitchecken?

Inchecken is mogelijk vanaf 15u en check-out kan uiterlijk om 11u. Indien u later wenst uit te checken of vroeger wenst in te checken kan u contact opnemen met de receptie van het hotel. 

Is er een restaurant bij Van der Valk Gent?

Ja, Van der Valk Hotel Gent heeft 2 twee restaurants. Restaurant Cocotte op de benedenverdieping is iedere dag geopend voor ontbijt, lunch en diner. Mr. Sato restaurant gelegen op de 10e verdieping is geopend op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond en biedt Aziatische gerechten aan.  

Moet ik een reservatie maken voor het restaurant?

Wij raden aan om op voorhand te reserveren indien u zeker wilt zijn van een tafel op het gewenste tijdstip. Reserveren kan via https://www.sevenrooms.com/reservations/vandervalkgent 

 

Wat zijn de mogelijkheden om naar het centrum te gaan?

Er zijn verschillende mogelijkheden om van Van der Valk Hotel Gent naar het centrum te gaan: 

 

Ligt Van der Valk Hotel Gent in de lage emissiezone?

Het hotel bevindt zich niet in de lage emissiezone van Gent. Kijk voor meer info over de lage emissie op de site van de stad Gent. https://stad.gent/nl/mobiliteit-openbare-werken/lage-emissiezone/  

Hoe kan ik een massage boeken?

Massages worden verzorgd door de Weleda City Spa. Boeken kan online via https://cityspa.weleda.be/nl of via de receptie van het hotel. 

Is de receptie 24uur beschikbaar?

Het hotel en de receptie zijn 24/24 beschikbaar. 

Heeft het hotel een fietsenstalling?

Er is een fietsenstalling in onze ondergrondse parking. Deze kan u vinden vlak bij onze liften. De fietsenstalling gaat niet op slot, wel is er camerabewaking in onze parking. We raden aan om zelf een fiets slot te voorzien.  

Ik ben iets verloren in het hotel, wat moet ik doen?

Contacteer ons telefonisch of per e-mail en wij kijken na of er iets gevonden is. Verloren voorwerpen houden wij maximum 3 maand bij.

Hoeveel bedraagt de toeristenbelasting?

Voor een verblijf in de stad Gent geldt een toeristenbelasting van € 3,50 per persoon per nacht. Daarnaast wordt er ook een milieubijdrage van € 0,85 per persoon per nacht in rekening gebracht.

Welke kamers beschikken over een ligbad?

Onze executive kamers en suites beschikken over een badkamer met inloopdouche en ligbad.  

 

Ik heb een speciaal verzoek voor mijn reservatie, hoe laat ik dit weten?

Bij speciale verzoeken kan u altijd contact opnemen met de receptie van het hotel. Dit kan telefonisch via +32 9396 55 55 of via info@gent.valk.com